Monday, August 3, 2009

Love all!

Mereu m-am intrebat de ce tenisul are un sistem de scor atat de neconventional.
De ce cinsprezece? De ce "deuce"? De ce "love"? Avantaj aici, avanjat acolo?
Ceea ce e foarte clar e ca tenisul este un sport foarte vechi.
Este originar din Franta, de pe vremea cand oamenii nu obisnuiau sa scrie totul pe hartie. Metoda de punctare cu cate 15 se crede a fi de origine medievala.
40 este folosit ca abreviere pentru 45-ul originar.
"Deuce" vine de la francezul "a deux" indicand ca un jucator trebuie sa castige doua puncte consecutive pentru meci.
Nimeni nu stie exact care este originea lui "love" folosit in loc de "zero". Se presupune ca vine de la "l'oeuf" (insemnand ou, care are forma unui zero) , sau ca "love" ar fi echivalent cu "nimic" in fraze ca "a labour of love" sau "neither for love nor money" (remarc ca inca de atunci "love" incepea sa insemne "nimic" :)) )
S-a numit serviciu pentru ca obligatia de a incepe o repriza era indeplinita de un servitor in locul stapanului sau.
Asta chiar e de retinut, imi si imaginez un "lord" al zilelor noastre sa foloseasca asta in avantajul sau "oh abia astept meciul. L-ai intalnit pe servitorul meu Roddick?"
Frumos ar fi daca am lua tot ce spune arbitrul la inceputul meciului drept sfat :"Love all" si noi n-am mai cauta sa obtinem un avantaj.
Game set and..... love all !

Playing the Moldovans at tennnis -Tonny Hawks



No comments: